Ontbijt, Recepten

Paasei yoghurtijsjes voor ontbijt

Zo leuk, het is weer bijna Pasen! De meeste van ons gaan gezellig ontbijten, brunchen of lunchen 🙂 Overal zie je de leukste dingen om je tafel leuk aan te kleden, maar deze suikervrije Paasei yoghurtijsjes maken het nog feestelijker en ze zijn nog gezond ook! Je kunt zelf de smaak kiezen en vullen met wat je wilt.

Hoe maak je de paasei yoghurtijsjes?

Wat heb je nodig:

  • Yoghurt in de smaak naar keuze (meerdere smaken)
  • Fruit zoals bosbessen
  • Granola
  • Paaseieren mold
  • Ijsstokjes

Schenk in de mold de yoghurt naar keuze tot ongeveer 2/3 gevuld is. Ik heb voor de smaken vanille, bosvruchten en kokos gekozen. Je kan nu het ijsje nog lekkerder maken door iets toe te voegen zoals fruit. Ik heb de volgende combinaties gemaakt:

  • Vanille – granola
  • Bosvruchten – bosbessen
  • Kokos – kokosschaafsel

Meng het een klein beetje door de yoghurt. Hierna vul je de vormpjes met nog meer yoghurt tot aan de rand. Leg de ijsstokjes iets in de yoghurt en druppel nog een beetje yoghurt erop zodat het stokje straks goed vast gevroren kan worden. Leg ze 2 uur of een hele nacht in de vriezer en je hebt heerlijke, gezonde en suikervrije Paasei yoghurtijsjes.

Dit super makkelijk recept is eenvoudig te maken met en door je kinderen. Ze zullen het leuk vinden om mee te helpen en vol trots hun eigen gemaakte ijsjes opeten. 

fitfoodfab

Hi!

Je vindt hier lekkere én gezonde recepten, fijne (restaurant)tips en informatie over hormonen, gezonde voeding & mindset. Wil je niks missen? Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief hieronder!

MEER OVER MIJ »

Nieuwsbrief

Ergens naar op zoek?

Andere artikelen

Waar wil je meer over lezen?

Wat vond je van deze blog? Deel hem!

Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn

Laatste blogs & recepten

Winkelwagen
Scroll naar top