Recepten

Geroosterde edamame

Als ik sushi ga eten bestel ik ook altijd heerlijk edamame boontjes met zeezout. Heerlijk bijgerecht bij de sushi, maar ook een heerlijke snack voor een tv avondje op bank of als je visite hebt. Die groene sojaboontjes zijn low-fat en zijn overladen met een goede mix van koolhydraten, proteïne en vezels.

edamame roasted

Geroosterde edamame

Wat heb je nodig?

  • 500 gram gepelde edamame
  • 1 theelepel zout (hymalyazout is gezonde keuze)
  • 1/2 theelepel peper
  • 1 1/2 theelepel olijfolie
  • Bakspray

Verwarm de oven op 200 graden. Doe de edamame in een kom en strooi het peper, zout en olijfolie over de boontjes. Leg een bakpapiertjes op je bakplaat en spray deze heel licht in met een bakspray. Verdeel de edamame over de bakplaat en bak ze 30 tot 40 minuten goud bruin. Schut de boontjes om de 10 minuten voorzichting om.

Een lekkere en gezonde snack!

fitfoodfab

Hi!

Je vindt hier lekkere én gezonde recepten, fijne (restaurant)tips en informatie over hormonen, gezonde voeding & mindset. Wil je niks missen? Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief hieronder!

MEER OVER MIJ »

Nieuwsbrief

Ergens naar op zoek?

Andere artikelen

Waar wil je meer over lezen?

Wat vond je van deze blog? Deel hem!

Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn

Laatste blogs & recepten

Winkelwagen
Scroll naar top